zondag 26 augustus 2012

Likeur




Vorige maand ben ik begonnen met het maken van eigen likeur.
Het is niet moeilijk maar wel arbeidsintensief. 
Ik heb sinaasappel likeur gemaakt met de smaken van
Cointreau en Grand Marnier. 
Verder een "eigen" koffielikeur.
De weckpot van de GrandMarnier sloot niet luchtdicht waardoor ik 
voortijdig het fruit moest verwijderen. De likeur heb ik vervolgens gefilterd en gebotteld.
Remco en ik hebben beiden een klein glaasje geproeft, en de
smaak was voortreffelijk!



(Ook deze foto blijft gekanteld worden door het blogprogramma, 
ik begrijp niet goed hoe ik het kan voorkomen of oplossen, 
maar goed. Het is duidelijk te zien)

De sinaasappel likeur moet volgens het recept 6 maanden rijpen dus ik laat het nog een poosje in de fles voordat we het gaan drinken, tegen die tijd is de andere likeur ook gefilterd.
Ik ben zeer benieuwd naar de smaak daarvan.
De koffielikeur duurt 6 weken die ga ik begin september filteren.

2 opmerkingen:

  1. Het ziet er erg leuk uit en lekker..
    Maar ik hou niet zo van likeurtjes... maar wel leuk om zelf te maken!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Nee Brenda, deze smaken passen niet bij jou, al zou je denk ik met de sinaasappellikeur ook wel n lekker cocktail kunnen maken :-)

    BeantwoordenVerwijderen